Ostim Çıraklık Eğitim Merkezi'ne Devam Eden 13-17 Yaş Grubu Çırakların Beslenme Durumları

Kitap : Ostim Çıraklık Eğitim Merkezi'ne Devam Eden 13-17 Yaş Grubu Çırakların Beslenme Durumları

Yazar : * Anıl Evrim Türkmen

Dil : Türkçe

Bölüm : Çocuk Emeği

Yayın Yeri : Ankara

Yayın Tarihi : Ocak 1996

Yayıncı : T.C.Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü İşçi Sağlığı İş Güvenliği Anabilim Dalı

Tür : Tez

Kitap No : 194

İÇİNDEKİLER

İÇlNDEKİLER
TABLOLAR LİSTESİ
l.GİRİŞ
II.GENEL BİLGİLER
A.ÇALIŞAN ÇOCUK KAVRAMI ÎLE iLGiLi KANUN DÜZENLEMELERİ:
1.Çocuk
2.Çocuk İşgücü (Çalışan Çocuk İşgücü Ayrımı)
3.Çırak
B ÇALIŞAN ÇOCUKLARIN SOSYO-EKONOMIK ve KÜLTÜREL KOŞULLARI
1.Çalışan Çocukların Sosyal Tabakalaşmadaki Yerleri
2. Çalışan Çocukların Ekonomik Koşulları
3. Çalışan Çocukların Çalışma Yaşamındaki Konumları ve Eğitim Sorunları
C.TÜRKİYEDE ÇOCUĞUN ÇALIŞMA YAŞAMINA GİRMESİ ve KANUN DÜZENLEMELERİ 1. Osmanlı Dönemi
a. Ahilik ve Gedikler
b. Tanzimattan Cumhuriyete Kadar Olan Dönem
2. Cumhuriyet Dönemi
a. 1960 Yılına Kadar Olan Dönem
b. 1960 ve Sonrası Dönem
(1) 1961 Anayasası
(2) 1475 Sayılı İş Kanunu
(3) 2089 Sayılı Çırak-Kalfa ve Ustalık Kanunu
c. 1980 ve Sonrası Dönem
(1) 1982 Anayasası
(2) 3308 Sayılı Çıraklık ve Meslek Eğitim Kanunu
D. ÇALIŞAN ÇOCUĞU KORUYAN ULUSLARARASI DÜZENLEMELER
1.Birleşmiş Milletler Düzenlemeleri
2.Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) Düzenlemeleri
3 Avrupa Sosyal Şartı
E. ADÖLESAN ÇAĞINDAKİ iŞÇiLERiN BESLENMESİ
1.Adölesan Dönemde Büyüme ve Gelişme
2. Adölesanların Enerji ve Besin Gereksinimleri
a. Enerji Gereksinimi
b Protein Gereksinimi
c. Yağlar ve Karbonhidrat
d. Vitamin Gereksinimleri
e. Mineral Gereksinimleri
F. BESLENMENlN SAĞLIK ve TOPLUM AÇISINDAN ÖNEMİ
G. İŞGÜCÜ VERİMLİLİĞİ ÎLE BESLENME ARASINDAKİ İLİŞKİLER
III- MATERYAL ve YÖNTEM
A ARAŞTIRMANIN YERİ
8. ARAŞTIRMANIN YÖNTEMi
1. Araştırmanın Süresi
2. Araştırmanın Evreni ve Örnekleme Seçimi
3. Materyal
4. Uygulama
5. Verilerin Analizi
1v. BULGULAR
V. TARTIŞMA
V1. SONUÇ ve ÖNERİLER
V11.ÖZET
V111. SUMMARY
1X. ÖZGEÇMİŞ
X.. EKLER
III
tablolar listesi
Sayfa
Tablo 1 Adölesan Erkeklere Ait Günlük Enerji ve Besin Öğeleri Tüketim Standartları (Türkiye)
Tablo 2 Adölesan Erkekler için Yaş Gruplarına Göre Önerilen Ağırlık, Boy Uzunluğu ve Günlük Besin Tüketim Miktarları
Tablo 3 Çırakların arın Öğrenim Durumunun
Tablo 4 <>ö* ar Yaş Gruplarına Göre ü
Tablo 5 w arın Ailelerindeki Birey Sayı
Tablo 6 a ve Babanın Öğrenim Durumuna üote l
Tabic Mesleklerinin Dağılımı
Tablo 8 , arın Eğitim Gördükleri işlere u . acj ;ı
Tablo 9 13-I-+ Yaş Grubu Çırakların Işk ırinua vaüşnıa " ıın
Dağılımı 39
Tablo 10. 15-17 Yaş Grubu Çırakların ışk iitnda çalışma
Dağılımı 39
Tablo 11 Çırakların Yaş Grupları ve Yaptık Haftalık
ama Çalışma Sürelerinin Dağılımı (saat) 40
Tablo ;ların Yaptıkları işlerde Haftalık Çalışma
l.,ov lımı 41
Tablo 13 Çırakların Yaptıkları işlere Göre ,« ,_.?,___
tnma Durumları 42
Tablo 14. arlendirilmeleri 43
Tablo kların Yaptıkları işlere Göre iş tazası üeçirn imlarının
acılımı 44
Tablo '" " ıkların Yaptıkları işlere Gön, ayhk ücret üurumları 44
Tablo 17, Çırakların Yaş Grupları ve Yaptık!arı İşlere Göre Ortalama Aylık Ücretleri (TL) Tablo 18. Çırakların Yaptıkları İşe Göre Aylık Ücretlerindenö Beslenmelerine Ayırdıkları Pay (TL)
Tablo 19. Yaptıkları İşlere Göre İşyerinde Yemek Verilme Durumunun Dağılımı
Tablo 20.Yaptıkları İşlere Göre Çırakların İşyerinde Verilen Yemeğı Doyurucu Bulma Durumları
Tablo 21.Çırakların Okal Yemeklerini Doyurucu Bulma Durumları
Tablo 22.Çırakların Yaptıkları İşlere Göre İşyeri Yemeğinin Çeşitliliğinin Değerlendirme Durumları
Tablo 23.Çırakların Okul Yemeklerinin Çeşitliliğini Değerlendirme Durumları
Tablo 24.Çırakların Yaptıkları İşlere Göre Yemek Verilmeyen İşyerlerinde Yemek Yeme Yerlerinin Dağılımı
Tablo 25.Çırakların Yaptıkları İşlere Göre Yemek Verilen İşyerlerinde Yemek Yeme YelerininDağılımı
Tablo 26.Çırakların Yaptıkları İşlere Göre Yemek Verimeyen İşyerlerinde Yemeğı Temin Etme Durumları
Tablo 27.Yemek Verilen İşyerlerinde İşverenin Yemeğı Temin Etme Şekilleri
Tablo 28. Çırakların Bir Günde Tükettikleri Öğünlerın Dağılımı
Tablo 29.Çırakların Öğün Atlama Durumlarının Dağılımı
Tablo 30.Çırakların Atladıkları Öğünlerin Dağılımı
Tablo 31.Çırakların Öğün Atlama Nedenlerinin Dağılımı
Tablo 32.Çırakların Yaş Gruplarına Göre Sigara Kullanma Durumları
Tablo 33.13-14 Yaş Grubu Çırakların Yaptıkları işlere göre alkollü içecek Tüketme Durumları 55
Tablo 34 15.17 Yaş Grubu Çırakların Yaptıkları İşlere Göre Alkollü İçecek Tüketme Durumları 55
Tablo35.ÇıraklarınTükettikleriHazırYıyeceklerinDağılımı Tablo36ÇıraklarınYaşGruplarınaGöreBoyUzunluklarınınDağılımı
Tablo 37.Çırakların Yaş Grupları ve Yaptıkları İşlere Göre Ortalama Boy Uzunlukları 56
Tablo 38.Çıraklar Yaptıkları işlere ve Referans Persentilere Göre Boy Uzunluklarının Dağılımı 57
Tablo39.ÇıraklarınYaşGruplarınaGöreVücutAğırlıklarınınDağılımı
Tablo 40.Çırakların Yaş Gruplarına ve Yaptıkları İşlere Göre Ortalama Vücut Ağırlıkları 5S Tablo 41.Çırakların Yaptıklatı İşlere ve Referans Persentilerine Göre Vücut Ağırlıklarının Dağılamı
Tablo42. Çırakların Yaptıkları İşlere ve Referans Persentillere Göre Beden Kitle Indeksleri (BKİ)'nin Dağılımı
Tablo 43.Çırakların Son Bir Yıl İçerisinde Doktora Gitme Durumları
Tablo 44.Çırakların Sağlık Sorunlarının Dağılımı
Tablo 45. Çırakların Yaş Grupları ve Yaptıkları İşlere Göre Gün İçinde Harcadıkları Toplam Enerji (kkal)
Tablo 46. 13-14 Yaş Grubu Çırakların tükettikleri Besin Öğelerinin Günlük Ortalama Değerleri Tablo 47 13-14 YaşGrubuÇırakların Aldıkları ve Harcadıkları Enerjilerin Ortalamalarının Farkları (kkal)
Tablo 48.15-17 Yaş Grubu Çırakların Tükettikleri Besin Öğelerinin Günlük Ortalama Değerleri
Tablo 49.15-17 Yaş Grubu Çırakların Aldıkları ve Harcadıkları Enerjiilerin Ortalamalarının Farkları (kkal)
Tablo 50.13-14 Yaş Grubu Çırakların Yaptıkları İşlere Göre Tükettikleri Besin Öğelerinin Standart Değerlerle Karşılaştırılması.
Tablo 51.15-17 Yaş Grubu Çırakların Yaptıkları İşlere Göre Tükettikleri Besin Öğelerinin Standart Değerlerle Karşılaştırıması.

NOTLAR

Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü İşçi Sağlığı İş Güvenliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi